Ласкаво просимо в країну знань

Важливо


Діяльність » Моделювання сучасного уроку на засадах особистісно-орієнтованого навчання в умовах школи сприяння здоров’я

Грінченко Л. В. є керівником творчої групи «Моделювання сучасного уроку на засадах особистісно-орієнтованого навчання в умовах школи сприяння здоров’я».

Мета групи:


  • засновувати на практиці особистісно-зорієнтовані методи навчання в умовах школи сприяння здоров’я»;
  • максимально розвивати індивідуально значущих позитивних задатків кожного школяра;
  • формувати інтерес до пізнання, бажання та вміння навчатися;
  • координувати індивідуальні методи роботи та самоосвіту по підвищенню педагогічної майстерності та удосконалення фахової підготовки вчителя.


Освіта без душі вбиває душу

В. П. Зінченко



Педагогічні технології традиційного навчання базуються на таких принципах: відповідність очікуваним результатам під час тесту, можливість одержання адекватності поведінки кожного учня, виявлення результатів і негайне повідомлення їх учням, позитивність підкріплюючий реакцій з боку вчителя.

Сьогоднішню школу розглядають як простір життєдіяльності, причому успішної, радісної, щасливої. Відповідно, у центрі цього простору життєдіяльності знаходиться особистість – її потреби, бажання, інтереси, а головне – можливості.

Особистісно орієнтоване навчання – це навчання у центрі якого знаходиться особистість, її мотиви, цілі, неповторний психологічний склад. Виходячи з інтересів особистості, рівня її знань, умінь, учитель визначає мету знань і корегує освітній процес, керуючись розвитком особистості.

Учні на таких уроках не просто слухають розповіді учителя, а й постійно співпрацюючи з ним у режимі діалогу, висловлюють свої думки, діляться своїм розумінням змісту, обговорюють те. Що пропонують однокласники, за допомогою вчителя ведуть відбір змісту, закріпленого науковим знанням.

Наша творча група постійно здійснює взаємовідвідування уроків. На таких уроках вчитель звертається до класу із запитаннями типу:

- Що ви знаєте про це?

- Які ознаки, властивості, на вашу думку, можна використати?

- З якими з них ви вже зустрічались?

Під час бесіди немає правильних (неправильних) відповідей – є різні позиції, точки зору. Вчитель має не примушувати, а переконувати учнів прийняти той зміст, який він пропонує з позиції наукового знання. На таких уроках учні не просто засвоюють готові зразки, а усвідомлюють, яким чином вони отримали, чому в основі лежить той чи інший зміст.

Під час проведення особистісно орієнтованого уроку вчитель не просто чуйний до дітей, а разом з ними здійснює рівноправну діяльність щодо пошуку відбору наукового змісту знання, яке слід засвоїти.

Під час проведення таких уроків нашими вчителями велика уваги надається емоційній культурі вчителя, його голосу, інтонації, мовленню. Тому ми користуємось такими фразами:

- Мені б дуже хотілося, щоб ти не забув про це…

- І це зовсім не складно. Навіть якщо не вийду – нічого страшного…

Ефективність навчання під час здійснення особистісно орієнтованого підходу визначається не обсягом знань, умінь і навичок, яких набула дитина, а мірою участі самої дитини у процесі здобуття цих знань.

Освіта - це не підготовка до життя, а саме «життя». Основна ідея – вчити дітей дивитися на світ власними очима.

Для того, щоб на уроках робота була цікавою, діти залюбки виконували завдання, наша творча група намагається навчити їх в ігровій формі. Серед нестандартних уроків є уроки-подорожі. Уроки-змагання, уроки-вікторини.

Друкувати
2010 © РХМ - Розробка сайту